Dubai

Nikad me nije privlačilo da putujem u neke moderne gradove. Uglavnom sam ljubitelj ruralnih destinacija. Moj brat je imao veliku želju da vidi taj čuveni Dubai, mada mu nije trebalo dugo da me ubedi, iako sam, isprva, bila poprilično ravnodušna po tom pitanju. Nekako smo brzinski odlučili da otputujemo tamo, tako da uopšte nisam bila pripremljena na iznenadjenje koje sam tamo doživela. Aranžman smo uplatili preko agencije Wayout (kliknite na naziv agencije da pogledate kompletnu njihovu ponudu).

Doživeli ste sigurno nekad da vam se baš ne ide negde ili ste potpuno ravnodušni i ne očekujete ništa, a onda se u stvari prilično prijatno iznenadite i lepo provedete. E baš tako sam se ja osećala u Dubai-u.

Već kad smo sleteli i napustili aerodrom, zapljusnuo nas je vreo vazduh (novembar mesec). Dok smo se vozili do našeg hotela, ja sam ćutke posmatrala kroz prozor mini busa i samoj sebi prokomentarisala „Čoveče!“.

Vozač nas je ostavio tačno ispred ulaza u hotel Media One (kliknite na naziv hotela da biste ušli na njihov sajt). Dva momka koja stoje ispred ulaza, pritrčala su mini busu, otvorili nam vrata, uzeli naše kofere, dok se treći (koji je stajao na samom ulazu u hotel) prijatno osmehnuo i uz naklon nam poželeo dobrodošlicu. Isti nivo gostoprimljivosti dočekao nas je na recepciji gde radi naš čovek (iz BiH, ali u Dubai-u, razume se da ću reći naš).

Preumorni od puta, ali dovoljno nestrpljivi da prošetamo do Dubai Marine, ulazimo u sobu da se na brzinu istuširamo i izađemo napolje, međutim… Sobe su, izgleda uglavnom predviđene za ljubavne parove, pa je kupatilo od sobe odvojeno samo staklom. „Ok, ja ću prva, ti izađi napolje“, rekla sam mom bratu koji je negodovao što uvek devojke imaju prednost.

55576049_2121928664588777_2595532158122590208_n55559449_379187026268277_4707482214537887744_n54517961_419227748855912_8693247212806733824_n

Hotel Media One je udaljen oko 5 minuta hoda od Dubai Marine što se nama posebno dopalo jer je Dubai takav grad da svuda morate ići taksijem. Eto, mi nismo ni znali kada smo rezervisali da nam je hotel tako blizu Marine, pa smo se baš oduševili što bar tu ne moramo ići taksijem. Drugo što nam se jako dopalo u hotelu je što nam je sobarica svako jutro ostavljala nove flašice sa vodom, nove kesice kafe (naravno, ne moram da spominjem nove peškire i ostalo). Da smo znali, od kozmetike ne bi poneli ništa jer smo u kupatilu imali četkice za zube, pastu i ostalo.

Ujutru nas je u lobby baru sačekao Zak, predstavnik agencije koji nam je ponudio ekskurzije. Ukoliko planirate da putujete u Dubai, imam jedan savet za vas što se tiče tih ekskurzija i izleta. Nemojte uzimati izlete preko predstavnika agencije jer se poprilično ugrade (što bi mi rekli). Na primer, mi smo Desert Safari (vožnja džipom po pustinji i tradicionalna večera u pustinji) platili po 90 eura kod predsatvnika, a istu takvu ekskurziju smo našli za 25 eura u lokalnim agencijama. Dakle, moj predlog je da prošetate po Marini ili oko Burj Khalife i potražite sami ekskurzije koje vas interesuju. Apsolutno isti tretman dobijate kao i oni koji su ih rezervisali preko predstavnika (kolima ili mini busom će doći po vas, vremenski isto će trajati izlet i isti sadržaj ćete dobiti, samo za manje novca, zato što vam nisu došli na noge i ponudili izlet, nego ste morali sami da nađete).

Mogla bih da vam pišem o svemu što smo u Dubai-u obišli, ali mislim da tu nema ništa toliko interesantno, u smislu, sve je to relativno novo, skoro izgrađeno, ne postoji nikakva istorijska pozadina iza toga, nikakve zanimljive priče i dešavanja.

Ono što ja želim da napomenem jeste da me oduševila njihova usluga. Kao neko ko studira turizam, dosta sam obraćala pažnju na neke stvari koje možda drugi ne bi. Mogu da vam kažem da sve ono o čemu sam godinama učila i sve ono što se nalazi u mojim knjigama, tamo je pretočeno u realnost. To je grad koji, prvenstveno, živi od turizma, zato su ga tako ozbiljno i shvatili. Oni vas drže kao malo vode na dlanu i čine da se osećate kao VIP. Taksi vas, obavezno, ostavi tačno ispred ulaza u hotel; onaj ko stoji na ulazu u hotel brzo dotrči da vam otvori vrata pre nego što vam i padne na pamet da to sami uradite; svuda vas dočekaju sa osmehom i svi imaju toliko strpljenja da vam pomogne i odgovori na svako pitanje koje imate. Čini se da su na sve mislili i da im ništa nije promaklo, samo da bi njihov gost bio zadovoljan. Jedno veliko Bravo za ugostitelje Dubai-a.

Овај приказ слајдова захтева јаваскрипт.

Ono što je meni ostavilo poseban utisak je Global Village. Kao što mu i sam naziv govori, to je kompleks sa raznoraznim zabavnim programom gde se nalaze odvojene jedinice od kojih svaka predstavlja neku državu (Alžir, Indija, Kina, Pakistan, Egipat, Tunis, Maroko, Iran, Bosna itd). Tamo smo stigli taksijem, što je bilo jako jeftino, otprilike 15 eura, a vožnja je trajala 20 minuta od hotela. Za tih 20 minuta, taksista (Pakistanac) stigao je da nam ispriča celu svoju životnu priču i kako u Pakistanu ima ženu i ne znam koliko dece (gomilu), a on ovde radi i šalje im novac svakog meseca. I to sve na njegovom tarzanskom engleskom 🙂 Kada posetite Global Village, kao da ste stvarno posetili svaku od tih zemalja kojih tamo ima. U svakoj od njih možete probati tradicionalnu hranu i piće, kupiti tradicionalne suvenire, odeću i svašta nešto. Zamislite naše iznenađenje kada smo na sve to ugledali Bosnu. Naravno da smo morali da udjemo unutra da vidimo šta to Bosna izlaže i kako se predstavlja svetu. U pozadini se čuo Dino Merlin, a cela jedinica je mirisala na ćevape i atmosfera je zaista bila kao u Baščaršiji.

Ahmed Ramzan/ Gulf Newsglobal+village+dubai+5ss_106216654155489158_494369607633758_5812613570797502464_n54522133_264321621170496_9033053759567036416_n

Dubai je destinacija za odmor i uživanje, nije baš za one koji vole aktivan odmor. Dubai je da sednete u jedan od restorana u Marini, jedete hummus i uživate u različitim ukusima nargile i arapskoj muzici. To je grad u kom uživate u luksuzu, grad u kom je normalno da vidite grupu potpuno pokrivenih žena koje trčkaraju za svojim mužem, a posle par minuta, grupu potpuno otkrivenih plavuša kako vrckaju ispred svakog kafića nadajući se da će upecati nekog bogatog šeika, po mogućstvu mladog i zgodnog. Možda!

To je grad kulturnog kontrasta, različitih nacija. On se nalazi na teritoriji Ujedinjenih Arapskih Emirata, ali pripada svim nacijama ujedinjenim baš tu.

Ps:

  1. U našim agencijama naći ćete ponude za Dubai već od 350 eura. Znajte da je to, u stvari, minimum 500 eura kada se uračunaju dodatni troškovi. Lično sam nalazila avio karte za Dubai od 70 eura, ali nisam gledala kakve su cene smeštaja. Viza košta oko 50 eura ukoliko sami podnesete zahtev, a ukoliko agencija to radi za vas, onda je oko 70-90 eura.
  2. Sat se u UAE pomera za 3 unapred, u odnosu na naše vreme. Znači, ako je kod nas 17h, kod njih je 20h.
  3. Taksi je jako jeftin (jer je i gorivo jeftino).
  4. Nikako ne prelazite ulicu na crveno. Na aerodromu vam snime zenice, a na svim semaforima postoje kamere, tako da možete lako biti uhvaćeni i platiti kaznu na aerodromu prilikom povratka.
  5. 100 AED (dirham)= 25e

Постави коментар